قالب وبلاگ

بازاریابی پست الکترونیک یا ایمیل مارکتینگ و سایت وبگذر
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تبادل نامه های الکترونیک متداولترین فعالیت در اینترنت می باشد. ارسال نامه های الکترونیک سریعترین راه برای ایجاد ارتباط می باشد. کمتر رسانه ای به سرعت ارسال نامه های الکترونیک بوده  و قابلیت رقابت با آن را دارد. امروزه در دنیا ارسال این نامه ها به عنوان سریعترین راه برای ارتباط با مشتری می باشد. ارسال خبرنامه های الکترونیک یکی از متداولترین راه های بازاریابی الکترونیک بوده و می باشد که با توجه به هزینه کم نسبت به سایر راههای بازاریابی الکترونیک مناسب می باشد.

آموزش خبرنامه

تاریخچه نامه های الکترونیک
پست الکترونیک یکی از دلایلی هستند که ما امروز اینترنت داریم. ARPNET اولین سیستمی بود که ما امروز به عنوان پست الکترونیک از آن یاد می کنیم. هدف آن هم تبادل اطلاعات بین دولت و ارتش امریکا در زمیانیکه قسمتی از شبکه مختل می شد بود. در دهه ۱۹۸۰ این سیستم وسیله بازاریابی به شمار نمی رفت چرا که اجازه تبادل پیامها به صورت مستقل را نمی داد و اینکه به اینترنت نیز متصل نبود. اما اکنون متداولترین وسیله ارتباط می باشد.
کم کردن هزینه
وقتی مسئله اقتصادی مطرح می شود، بسیار راحت می توان دریافت که ارسال نامه های الکترونیک راحت ترین و کم هزینه ترین وسیله ارتباط می باشد. به همین دلیل امروزه بازاریابان از ارسال نامه های الکترونیک برای بازاریابی استفاده می نمایند. هزینه ارسال یک نامه الکترونیک چیزی حدود ۵ سنت در ایالات متحده امریکا می باشد در حالیکه ارسال یک کاتالوگ از طریق پست عادی یک دلار هزینه دارد. این تحقیق نشان می دهد که چه مقدار می توان با استفاده از پست الکترونیک صرفه جویی نمود.
چگونه آغاز کنیم؟
برای شروع شما نیاز به یک لیست آدرس دارید. خوب حال چگونه می توانید یک بانک اطلاعاتی خوب از آدرس داشته باشید؟ متداول ترین راه  این است که در سایت خود یک فرم ثبت نام داشته باشید و از این طریق بتوانید آدرس پست الکترونیک مخاطبان خود را گرفته و بدین ترتیب می توانید با ارسال خبرنامه به آنها از مزیت بازاریابی از طریق پست الکترونیک استفاده ببرید.  ساختن لیست در بازاریابی پست الکترونیک بسیار حائز اهمیت است.
روش دیگری که برای ساختن لیست آدرس مورد استفاده قرار می گیرد آن است که شما یک لیست آدرس اجاره نمایید.
وبگذر یکی از سایت هایی است که امکان ایجاد خبرنامه را به شما می دهد. تنها کاری که لازم است بکنید این است که در این سایت عضو شوید ، به راحتی خبرنامه خود را ایجاد کنید و آن را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان علاقه مند خود به عضویت آن درآیند.
آموزش کامل ایجاد خبرنامه : خداییش یه عالمه عکس آماده کرده بودم که تو این پست بذارم، ولی وقتی الان بهشون نگاه کردم خندم گرفت . آخه برای کار با یک سایت فارسی هم آموزش تصویری لازمه ؟!
خوب خلاصه و آسان براتون می گم که برای داشتن خبرنامه چی کار باید بکنید : ۱- وارد سایت وبگذر شده و در آن عضو شوید. پس از فعال سازی حساب کاربری تان که با کلیک بر روی لینکی که به پست الکترونیک تان ارسال شده میسر می گردد ؛ وارد کنترل پنلتان شوید.
در پنلتان علاوه بر امکان ایجاد خبرنامه ؛ آمارگیر ، نظرسنجی و نظرسنجی اس ام اسی نیز وجود دارد. در قسمت خبرنامه بر روی ایجاد خبرنامه جدید کلیک کنید. در صفحه ی جدید یک عنوان برای خبرنامه تان انتخاب کنید. حال آیا دوست دارید که در هنگام عضویت و لغو عضویت اعضای خبرنامه برایشان ایمیلی ارسال شود؟ اگر پاسختان مثبت است قسمت های مربوطه را در همان صفحه تگمیل کنید. حال بر روی دکمه ایجاد خبرنامه کلیک کنید. اینک خبرنامه شما ساخته شده است. وارد صفحه ای شده اید که در آن کد  HTML خبرنامه تان موجود است.
این کد را کپی کرده و در قسمت مناسبی از وبلاگ یا سایتتان قرار دهید. منتظر باشید تا اعضای خبرنامه تان افزایش یابد!
اشخاص می توانند با درج ایمیل خود در خبرنامه شما عضو شوند و درصورتی که از ایمیل های ارسالی ناراضی بودند ، راحت تر از عضو شدنشان می توانند از خبرنامه شما خارج شوند. وبگذر به بازدید کننده اجازه می دهد هر زمان که نیاز به دریافت e-mail از طرف شما نداشت به راحتی بتواند از لیست شما خارج شود. هرچه دریافت کنندگان راحت تر بتوانند از لیست شما خارج شوند، شما از محبوبیت بیشتری نزد آنها برخوردار می شوید. به عمل خارج شدن از لیست شما Opt-out گفته می شود.
شما می توانید هر وقت که دلتان خواست به اعضای خبرنامه تان ایمیل ارسال کنید، برای این کار نیز باید وارد کنترل پنل خود در وبگذر شوید.
در ضمن شما می توانید با عضویت در خبرنامه ما از آخرین تغییرات این سایت مطلع شوید.
ارسال نامه های ناخواسته: به افرادی که این نامه ها را ارسال می کنندSpammer  گفته می شود. البته در سال ۲۰۰۳ در امریکا قانونی تحت عنوان Can Spam Act  به تصویب رسید که این قانون از اول سال ۲۰۰۴ میلادی اجرا شد.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: